FANDOM

Казахстан-iconКазахстан - гэта адзін з гярояў коміксаў Countryballs. Жыве у Цэнтральнай Азіі

.

У Казахстана ёсць канон - ён малюецца цэглай, але ў СНД яго малююць дыванам. Казахстан, Расія і Беларусь разам стварылі ЕАЭС. Казахстан мірная дзяржава, але ён хацеў бы вярнуць землі Цюркскага Каганата.

Гісторыя Edit

Казахстан - краіна з багатай гістарычнай і культурнай мінулым. Казахстан апынуўся на скрыжаванні самых старажытных цывілізацый свету, на скрыжаванні транспартных артэрый, сацыяльных і эканамічных, культурных і ідэалагічных сувязяў паміж Усходам і Захадам, Поўднем і Поўначчу, паміж Еўропай і Азіяй, паміж найбуйнейшымі дзяржаўнымі ўтварэннямі еўразійскага кантынента. Качавыя плямёны, якія засялялі велізарную стэпавую тэрыторыю ад мангольскіх гор да Дняпра і Дуная, грэкі называлі скіфамі, персы - саками. У сярэдзіне I-га тысячагоддзя на прасторах ад мангольскіх гор да Каспійскага мора пачынаецца складанне древнетюркского саюза качавых плямёнаў і з'яўленне дзяржаўнасці. Першы Цюркскі каганат Пачалі развівацца рамёствы, гандаль, тады ж добра сябе адчуваў Вялікі Шаўковы Шлях з Кітай-iconКитая ў Іран-iconИран і далей у Еўропу.

У VII стагоддзі каганат распаўся на Ўсходні (Другі) і Заходні каганата. У сярэдзіне XI стагоддзя ў Стэпу паднялося новае магутнае племя Кіпчак (па лацінску куманаў), якое выцесніла агузаў. Большая частка агузаў сышла на паўднёвыя берагі Каспія і, змяшаўшыся з мясцовымі народамі, стала прабацькамі сучасных туркмэнаў, далей у Закаўказзе - азербайджанцы

У 1218 годзе пачалося мангольскае ўварваньне ў Стэп. Мясцовая кипчакская ведаць паступіла на службу да манголаў, а шэраговыя качэўнікі склалі значную частку мангольскага войска, рушыўшы ў 1237 г. на заваяванне Усходняй Еўропы. З-за іх і з'явілася змяшанае назва - татара-манголы. Цюркская стэп ўвайшла ў склад трох мангольскіх улусаў, якія ўзначалілі сыны Чынгізхана: вялікая (стэпавая) частка, ўвесь усходні Дешт-і-Кіпчак ад Балхаша да Ніжняга Паволжа, увайшла ў склад Улуса старэйшага сына Джучы, Туркестан, Сямірэчча, Мавераннахр і Усходні Туркестан - у Улус другога сына Чагатая, паўночна-ўсходняя частка Сямірэчча, Тарбагатай, раёны верхняга Іртыша і Заходняя Манголія - ​​у Улус трэцяга сына Угэдея. Чынгізіды імкнуліся ператварыць свае ўлусы ў незалежныя ўладанні.

Пасля смерці Чынгісхана, якая рушыла у 1227 годзе, гэтая тэндэнцыя стала нарастаць, і імпэрыя распалася на некалькі незалежных государств.в нізоўях Волгі новае мангольскае дзяржава Залатая Орда. У яго ўвайшлі тэрыторыі Улуса Джучы - Усходні Дешт-і Кыпчак, частка тэрыторыі Харэзма і Заходняй Сібіры, а таксама зноў заваяваныя землі на захадзе. Залатая Арда была шматэтнічнай дзяржавай. Яна ўключала ў сябе мноства плямёнаў і народнасьцяў, якія адрозніваюцца паміж сабой па ўзроўні грамадзка-эканамічнага развіцця і валодалі своеасаблівай культурай і звычаямі. Асноўную масу ардынцаў складалі цюркскія плямёны, галоўным чынам, кыпчакі, а таксама канглы, найманы, кереиты, коныраты і многія іншыя. Манголы і ў Ардзе складалі меншасць, паводле ацэнак гісторыкаў прыкладна пятую частку войска. У канцы XIII ст. і ў XIV ст. манголы фактычна тюркизировались. Мангольскія заваёвы суправаджаліся масавым знішчэннем. Мангольскае заваяванне аказала моцны ўплыў на этнічныя працэсы на тэрыторыі Казахстана. Тры казахскіх жуза сталі фактычна пераемнікамі трох улусаў Чынгізідаў. Вярхушка Чынгізідаў растварыліся ў цюркскай масе, але іх нашчадкі зваліся торы або «белай косткай».

Пасля разгрому Залатой Арды у 1391 годзе Цімурам яна канчаткова распалася на свае два крыла - заходнюю (Белую) Ак-Арду (паміж Волгай і Донам) і ўсходнюю (Сінюю) Кок-Арду. Кок-Орда у сваю чаргу падзялілася на нагайскіх Орду (1440 - на землях сучаснага заходняга Казахстана) і недаўгавечнае узбекскія ханства на Сырдар'я (1428 - па імі апошняга віднага золатаардынскага хана Узбека, які канчаткова ўвёў іслам у Залатой Ардзе). У 1458 годзе, незадаволеныя жорсткай палітыкай хана узбекскія улуса Абу-л-Хайра султаны Жанибек і Керэй са сваімі аулами адвандравалі з берагоў Сырдар'і на ўсход у Сямірэчча, на зямлі кіраўніка Могулистана Ясеніі-бугі, дзе ўтварылі Казахскай ханства (1465).У 1718 годзе Казахскай ханства распадаецца пад ўдарамі джунгар. Але працягвае захоўвацца успадкаванае ад манголаў тэрытарыяльны падзел казахаў на тры жуза: Старэйшы жуз (паўднёвы), Сярэдні жуз (паўночна-заходні) і Малодшы жуз (заходні). У XVII стагоддзі пачаліся жорсткія вайны паміж двума апошнімі вялікімі качавой дзяржавамі - казахскі і Джунгарского. Гістарычна казахскія аб'яднаныя апалчэння ў гэтых войнах неаднаразова атрымлівалі шэраг перамог над джунгарами. Але пастаяннай арміі ў казахаў не было і кожны жуз збіраў войска да вызначанага паходу, узаемадзеянне паміж атрадамі было слабое, чым і карысталіся джунгары.

Казахам прыйшлося прасіць Расію аб пратэктарат. Малодшы жуз звярнуўся да расійскай імператрыцы з прапановай аб пераходзе Малодшага жуза пад расійскі пратэктарат пры ўмове захавання ханства за яго нашчадкамі. Сустрэўшы ў асобе Расеі моцнага суперніка, джунгары сцішаць свой запал.

Далучэнне тэрыторыі сучаснага Казахстана насіла супярэчлівы характар: з аднаго боку, мела месца добраахвотнае далучэнне казахаў (пачынаючы з Малодшага жуза) з прычыны набегаў з боку Джунгарского ханства. проц